1K ZX Chess is a chess-playing computer program for the unexpanded Sinclair ZX81, created by programmer David Horne.[1] The game implements most chess rules (castling, queening, and en passant capture are missing), artificial intelligence, and a user interface. The code uses only 672 bytes of RAM, making this the smallest computer implementation of chess on any platform.
See also
Microchess
References
^ Horne, David (February 1983). "Full ZX-81 Chess in 1K". Your Computer. pp. 100–102. Retrieved 17 October 2013.
> Kann man sagen die Programme sind für ihre Größe besser als Stockfish?
>... dort liegt der schlüssel für effektives programmieren.
Platz Name ELO + - Score Geg.ELO Remis Spiele
461 Ram 2.0 509 +537 −532 33.2% +175.0 30.1% 435
462 LaMoSca 0.10 455 +590 −585 31.1% +189.4 60.8% 286
463 CPP1 425 +621 −616 28.6% +217.4 22.7% 255
464 ACE 0.1 309 +736 −731 14.2% +493.3 22.0% 473
465 POS 1.20 279 +767 −762 18.6% +378.1 22.5% 298
> Was kann eigentlich eine Engine mit elo=0?guest
> als Statistiker müsstest Du doch irgendwelche Erklärungen parat haben.
> Für mich grenzt all das an Wunder.
Powered by mwForum 2.29.3 © 1999-2014 Markus Wichitill